Alexander McCall Smith Emma

Inhaltsangabe zu „Emma“ von Alexander McCall Smith

Beloved and bestselling author Alexander McCall Smith lends his delightful touch to the Austen classic, Emma. ‘It's comfort reading at its most soothing’ Independent Prepare to meet a young woman who thinks she knows everything. Fresh from university, Emma Woodhouse triumphantly arrives home in Norfolk ready to embark on adult life with a splash. Not only has her sister, Isabella, been whisked away on a motorcycle up to London, but her astute governess, Miss Taylor is at a loose end, abandoned in the giant family pile, Hartfield, alongside Emma’s anxiety-ridden father. Someone is needed to rule the roost and young Emma is more than happy to oblige. As she gets her fledging design business off the ground, there is plenty to delight her in the buzzing little village of Highbury. At the helm of her own dinner parties and instructing her new little protégée, Harriet Smith, Emma reigns forth. But there is only one person who can play with Emma’s indestructible confidence, her old friend and inscrutable neighbour George Knightly – this time has Emma finally met her match? You don’t have to be in London to go to parties, find amusement or make trouble. Not if you’re Emma, the very big fish in the rather small pond. But for a young woman who knows everything, Emma has a lot to learn about herself. Ever alive to the uproarious nuances of human behaviour, and both the pleasures and pitfalls of village life, beloved author Alexander McCall Smith’s Emma is the busybody we all know and love, and a true modern delight.

Jane Austens Emma reloaded

— AAsaBoeker
  • Die Chinesische Kalenderchallenge 2015/2016

Die Chinesische Astrologie. So erstellen Sie Ihr chinesisches Horoskop selbst.

stebec

• Enttäuschend für Emma-Fans!

Emma

Träumerin

Ich bin überaus voreingenommen, was Retellings von Austen Werken angeht, war bisher aber sehr zufrieden mit dem "The Austen Project". Nun kam also auch endlich mein Lieblingswerk von Jane Austen zu neuem Glanz durch Alexander McCall Smith. Nur leider wurde ich herbe enttäuscht! Was in "Northanger Abbey" und "Sense and Sensebility" sehr gut gelungen ist (nämlich den tollen Stoff ihrer Werke in die Neuzeit zu versetzten) hat hier nicht geklappt. Emma kommt als versnobte, eingebildete junge Frau rüber und Knightleys und ihre Beziehung wirkt sehr gewollt und nicht im entferntesten natürlich. Frank Churchill und Jane Fairfax haben auch keinerlei Charme und das Einzig überraschende an dieser Geschichte war Mr. Woodhouse und Miss Taylors Sicht der Dinge.