Ann Brashares My Name Is Memory

Inhaltsangabe zu „My Name Is Memory“ von Ann Brashares

'You have been with me from the very first life. You are my first memory every time, the single thread in all of my lives.' MY NAME IS MEMORY is a heartbreaking, mysterious and completely unforgettable story of true love. (Quelle:'Flexibler Einband/20.01.2011')

Unheimlich gutes Buch! Interessante Story die auch im theologischen Sinne gerne mal zum Nachdenken anregt, zugleich spannend und romantisch.

— Silbertraum

Palast der Finsternis

book_lover01301

Karolinas Töchter

pixi17

• Lesemarathon zum Welttag des Buches! (27.&28.04.)

litschi

litschi

• Rezension zu "My Name Is Memory" von Ann Brashares

My Name Is Memory
    Träumerin

Träumerin

02. January 2013 um 20:00

When Lucy finally gets to have her moment with mysterious Daniel, she finds herself even more caught by him, then usual. But when he calls her "Sophia" and talks about they're past, she's frightened. And so they are parted again. Years later, Lucy is reminded of Daniel by her dreams and a fortune teller and tries everything to find him. And Daniel shows us the many ways he and Sophia had met during the centuries, just so he'd lose her. But when they met again as Lucy and Daniel and Lucy finally understands everything Daniel desperately wants to show her, the one force that'll always seperated them, is back, too. And they know, that they'll have to do something or they'll lose each other again. From the famous author of "The sisterhood of the traveling pants" comes this great book about a century old love, two strong characters, each as real as they can be and an adventure that'll break your heart. I loved this book and wanted to give more stars, but I can't. So I highly recommend it to everyone who likes love stories of a different kind.

• Rezension zu "My Name Is Memory" von Ann Brashares

My Name Is Memory
    luci

luci

11. October 2010 um 21:28

Meine Meinung zu diesem Roman ist wirklich sehr gemischt. Zum einen finde ich die Idee total romantisch und wunderschön, dass eine Liebe über Jahrhunderte und Jahrtausende in irgendeiner Form bestehen bleiben kann, zum anderen finde ich die Umsetzung zeitweilig wirklich mäßig! Der Anfang ist etwas schleppend, bis es wirklich zu der eigentlich zentralen Handlung kommt, dann wird es plötzlich sehr gewollt dramatisch, was etwas gekünstelt und reingezwängt gewirkt hatte und dann gibt es leider nur ein kurzes Happy End mit einem offenen Ende danach... Alles in allem finde ich die Geschichte unglaublich schön, aber der Stil und der Aufbau machen das leider etwas zunichte!