Anne Brontë Agnes Grey

Inhaltsangabe zu „Agnes Grey“ von Anne Brontë

In Agnes Grey Anne Bronte drew on her own experiences as a governess, trying to cope with unmanageable children with little respect from her employer. It combines a wonderful study of Victorian responses to children with a story of romantic love, and this new edition does full justice to its fictional as well as its autobiographical qualities. (Quelle:'Flexibler Einband/01.07.2010')

Stöbern in Historische Romane

Der Turm der Ketzerin

tinstamp

Echo der Toten. Ein Fall für Friederike Matthée

Ein gutes, berührendes und definitiv lesenswertes Buch.

Mauela

Commissaire Le Floch und das Geheimnis der Weißmäntel

Seit Grangé wieder ein ausgezeichneter französischer Krimi

MellieJo

Das Geheimnis des Glasbläsers

Tulpe29

Mord im Badehaus

ganz ok, aber die ersten drei Bände fand ich spannender

Zweifachmama

Das blaue Medaillon