Bill Konigsberg Openly Straight

Inhaltsangabe zu „Openly Straight“ von Bill Konigsberg

A funny, honest novel about being out, being proud . . . and being ready for something else. Rafe is a normal teenager from Boulder, Colorado. He plays soccer. He's won skiing prizes. He likes to write. And, oh yeah, he's gay. He's been out since 8th grade, and he isn't teased, and he goes to other high schools and talks about tolerance and stuff. And while that's important, all Rafe really wants is to just be a regular guy. Not that GAY guy. To have it be a part of who he is, but not the headline, every single time. So when he transfers to an all-boys' boarding school in New England, he decides to keep his sexuality a secret -- not so much going back in the closet as starting over with a clean slate. But then he sees a classmate breaking down. He meets a teacher who challenges him to write his story. And most of all, he falls in love with Ben . . . who doesn't even know that love is possible. This witty, smart, coming-out-again story will appeal to gay and straight kids alike as they watch Rafe navigate being different, fitting in, and what it means to be himself.

Stöbern in Jugendbücher

Lieber Daddy-Long-Legs

Ein Gute-Laune-Buch, einfach ein Muss für die dunkle Jahreszeit.

4Mephistopheles

Lockwood & Co. - Das Grauenvolle Grab

Ich liebe diese Reihe! Ich könnte weinen, dass sie nach diesem grandiosen Finale schon vorbei ist. Meinen höchsten Respekt vor dem Autoren!

_hellomybook_

Schlaft gut, ihr fiesen Gedanken

Wunderschöne Zitate und Zeilen in diesem Buch, jedoch eine recht flache Story

Zelia2000

Nur noch ein einziges Mal

Einfach wahnsinnig berührend! Sehr ernstes Thema, super umgesetzt. Eines meiner Lieblinge von ihr

Lilith-die-Buecherhexe

Die Legende der vier Königreiche - Ungekrönt

Spannend, absolut überraschend und romantisch

SillyT

• Lesemarathon vom 3. bis 6. Oktober 2013 - wer macht mit?

Daniliesing