Dorothee Birke Counterfactual Thinking - Counterfactual Writing

Inhaltsangabe zu „Counterfactual Thinking - Counterfactual Writing“ von Dorothee Birke

Counterfactuality is currently a hotly debated topic. While for some disciplines, such as linguistics, cognitive science, or psychology, counterfactual scenarios have been an important object of study for quite a while, counterfactual thinking has in recent years emerged as a method of study for other disciplines, most notably the social sciences. This volume provides an overview of the current definitions and uses of the concept of counterfactuality in philosophy, historiography, political sciences, psychology, linguistics, physics, and literary studies.

Gehen, um zu bleiben

IvyBooknerd

Kleine Hände – großer Profit

Ann-KathrinSpeckmann

Heimatlos ist nicht gleich hoffnungslos: Sehnsucht einer jungen Frau 1944/2014

Lesestoff für die junge Generation.

annegretwinterberg

Homo Deus

Hararis Buch polarisiert, regt zum Nachdenken an und lässt kaum jemanden kalt.

Bellis-Perennis

Hillbilly-Elegie