Dorte Hummelshoj Jakobsen Anna Märklin's Family Chronicles

Inhaltsangabe zu „Anna Märklin's Family Chronicles“ von Dorte Hummelshoj Jakobsen

A psychological mystery, set in Scandinavia. Tired of thrillers? If you are a discerning crime-fiction reader who loves searching for the subtle drama between the lines, this one is for you. This is the story of a young Danish woman, whose life is in a rut. Anna Storm is unemployed, her father is seriously ill, and her best friend and neighbour receives mysterious threats. Anna is a very ordinary antihero, so even when her friend dies unexpectedly, she keeps burying her head in the sand. Then she finds her Swedish grandmother's old notesbooks, however. Anna is spellbound by the beautiful drawings and the sweet story of her grandmother's everyday life. Finally, she has found a worthy project to engage in. As she reads her grandmother's family chronicles, it dawns on her that the books are not suitable for children at all, but that the sinister story which is hidden between the lines may give Anna a much needed push. Anna wakes up - but is it too late? For readers of my Knavesborough series: please note that this book is not a cosy mystery, and I do not recommend it for children.
  • "Let's read in English"-Lesechallenge 2014

DieBuchkolumnistin

DieBuchkolumnistin

• Zwei Fälle in einer Geschichte

Anna Märklin's Family Chronicles
    histeriker

histeriker

20. November 2014 um 09:40

Inhalt: Anna lebt in Dänemark, im Jahr 2007. Ihre Nachbarin hat Probleme und Anna sieht sie lange nicht. Was steckt dahinter? Anna Vater ist krank uns sie will ewas über seine Mutter erfahren, nach der sie benannt wurde. Bewertung: Es sind zwei Geschichten, die auf zwei Ebenen spielen und gegen Ende zusammen kommen, da Anna die Geschichte ihrer Großmutter kennenlernt. Dadurch wird das Buch unübersichtlicher, man muss sich am Anfang daran gewöhnen, dass man nur teilweise Sachen erfährt. Teilweise wird auch in der Geschichte aus der Gegenwart zeitlich gesprungen, was die Verwirrung noch etwas steigert. Minestens für mich war es nicht so ganz nachfolgziehbar (Die Daten bei den Kapiteln haben mich mehr verwirrt als geholfen). Trotzdessen fand ich das Buch gut und spannend. Die Hinweise werden subtil gestreut, man kann gut mitraten und der Geschichte folgen. Manchmal ist es verwirrend, wenn bestimmte Sachen ans Licht kommen, aber danach passen die Teile doch zusammen. Es hat mir gefallen.