Who's Afraid of Virginia Woolf?

von Edward Albee
Who's Afraid of Virginia Woolf?

almas avatar

Inhaltsangabe zu "Who's Afraid of Virginia Woolf?"

"Twelve times a week," answered Uta Hagen, when asked how often she'd like to play Martha in Who's Afraid of Virginia Woolf? Like her, neither audiences nor critics could get enough of Edward Albee's masterful play. A dark comedy, it portrays husband and wife George and Martha in a searing night of dangerous fun and games. By the evening's end, a stunning, almost unbearable revelation provides a climax that has shocked audiences for years. With the play's razor-sharp dialogue and the stripping away of social pretense, Newsweek rightly foresaw Who's Afraid of Virginia Woolf? as "a brilliantly original work of art-an excoriating theatrical experience, surging with shocks of recognition and dramatic fire [that] will be igniting Broadway for some time to come."

Sprache:Englisch
Verlag:Penguin Group USA
Erscheinungsdatum:01.08.2006

michella propellas avatar
    michella propellavor 9 Jahren
    Rezension zu "Who's Afraid of Virginia Wolf?" von Edward Albee

großartig! großartig! ein älteres universitätsehepaar lädt ein jüngeres ein und bietet diesem in einer tour de force sämtliche eheprobleme dar; von sticheleien, über wutausbrüchen, lügen und wahrheiten und findet so zu sich selbst. sprachlich und dramaturgisch meisterhaft. lieber in englisch lesen

Ein LovelyBooks-Nutzervor 6 Jahren
    Kurzmeinung: <3 ich liebe dieses Stück. Leider hat meine Vorschreiberin recht: es kennt kaum jemand. Schade. Aber Lesen, Den Film schauen oder noch besse...
    almas avatar
    almavor 9 Jahren
    Kurzmeinung: Edward Albee kennt keine Sau, dieses skurril schwarz-humorige Meisterwerk allerdings lohnt der Mühe, dies zu ändern.
    Oteps avatar
    Otep