Eric Lichtfouse Green Materials for Energy, Products and Depollution

Inhaltsangabe zu „Green Materials for Energy, Products and Depollution“ von Eric Lichtfouse

Using renewable fuels and materials, drinking clean water and food, and breathing safe air are major issues for a sustainable world. This book reviews biodiesel production from microalgae, a promising energy source that does not compete with food production. Several advanced techniques to clean polluted waters, such as electrochemistry, ferrites photocatalysis and low-cost filtration are presented. Chapters also show various living organisms used as bioindicators of toxic metals. Decreasing ecotoxicity of pesticides using suitable surfactants is reviewed. The last chapter evidences new pollutants in urban soils, halogenated polycyclic aromatic hydrocarbons.

Leben lernen - ein Leben lang

Federleicht - Die kreative Schreibwerkstatt

sehr kompakt für Anfänger und Fortgeschrittene geeignet

Engel1974

Die Stadt des Affengottes

Ein interessantes Thema, leider mit vielen historischen Längen…

Bücherfüllhorn-Blog

Magic Kitchen