Leven met ADHD

Cover des Buches Leven met ADHD (ISBN:9789031369249)

Inhaltsangabe zu "Leven met ADHD"

OmschrijvingTot voor kort werd ADHD voornamelijk als een aandoening bij kinderen beschouwd. Ook volwassenen kampen met ADHD. Het is een stoornis waarmee je geboren wordt, dat niet zomaar overgaat bij het ouder worden. ADHD kenmerkt zich door aandachtsproblemen, hyperactiviteit en impulsiviteit. Deze kenmerken uiten zich bij iedereen anders en er zijn daarom verschillende typen ADHD. Voor mensen met deze aandoening is het filteren van informatie en het remmen van gedrag moeilijk. Ze lopen hierdoor in nhet dagelijks leven tegen veel problemen aan.In Leven met ADHD geven Maura Beenackers, Fiona Kat en Willemijn ter Brugge antwoord op vragen als: Wat er is met mij aan de hand? Wat betekent ADHD voor mij en mijn omgeving? En: Wat kan ik er zelf aan doen? De auteurs geven praktische tips en bruikbare adviezen over het veranderen van leefgewoonten en het aanleren van nieuwe vaardigheden. Ook de diverse behandelmogelijkheden binnen de GGZ komen aan bod.De auteurs geven praktische tips en bruikbare adviezen over het veranderen van leefgewoonten en het aanleren van nieuwe vaardigheden. Ook de diverse behandelmogelijkheden binnen de GGZ komen aan bod.Leven met ADHD is bedoeld voor mensen met ADHD en hun directe omgeving. Het boek is tevens bruikbaar in de hulpverlening: voor psychologen, psychotherapeuten, huisartsen en maatschappelijk werkers die mensen met ADHD behandelen of begeleiden.

Sprache:Niederländisch
Verlag:Bohn Stafleu van Loghum