Firaz Baran Pazarcık

Inhaltsangabe zu „Pazarcık“ von Firaz Baran

İnsanlar 8500 yıldır Pazarcık'ta yerleşik olarak yaşamaktadır. Bu coğrafyada yer alan tarihin ilk şehirlerinden Sakçagözü ve Domuztepe 8500 yaşındadır. Pazarcık coğrafyasında 5500 yıl önce insanların yaşadığı 100 mağara da tespit edilmiştir.
Pazarcık'ta bugün 160 Kürt köyü ve mezrası var. Koçdağı ve Engizek'te bu köylere ait 150 yayla bulunmaktadır. Pazarcık'ın önemli bir olgusu da Alevilik'tir. Köylerde ve yaylalarda 300 ziyaret, pir ve ermiş mezarı vardır. Yılan, yel ve çocuk ocakları halen hizmetini vermektedir. Pazarcık'ta zengin bir Kürtçe müzik kültürü de mevcuttur.
Bu kitapta Pazarcık'ın tarihi, yayla kültürü, Kürtçe klamlarından örnekler, Ermenileri ve Kürdistan özgürlük mücadelesindeki yerine ilişkin önemli blgiler bulacaksınız.

Das Sizilien-Kochbuch

Hexchen123

Gemüseliebe

Gluehsternchen

Reisenomadin

Das verborgene Leben der Meisen

Die Bibel für ausgemachte Meisenliebhaber. Ausführlicher geht fast nicht.

thursdaynext

Kann weg!