Pazarcık

Pazarcık

Inhaltsangabe zu "Pazarcık"

İnsanlar 8500 yıldır Pazarcık'ta yerleşik olarak yaşamaktadır. Bu coğrafyada yer alan tarihin ilk şehirlerinden Sakçagözü ve Domuztepe 8500 yaşındadır. Pazarcık coğrafyasında 5500 yıl önce insanların yaşadığı 100 mağara da tespit edilmiştir.
Pazarcık'ta bugün 160 Kürt köyü ve mezrası var. Koçdağı ve Engizek'te bu köylere ait 150 yayla bulunmaktadır. Pazarcık'ın önemli bir olgusu da Alevilik'tir. Köylerde ve yaylalarda 300 ziyaret, pir ve ermiş mezarı vardır. Yılan, yel ve çocuk ocakları halen hizmetini vermektedir. Pazarcık'ta zengin bir Kürtçe müzik kültürü de mevcuttur.
Bu kitapta Pazarcık'ın tarihi, yayla kültürü, Kürtçe klamlarından örnekler, Ermenileri ve Kürdistan özgürlük mücadelesindeki yerine ilişkin önemli blgiler bulacaksınız.

Sprache:Türkisch
Verlag:Mezopotamien Verlag