Hans Christian Andersen , Lisbeth Zwerger Andersen's Märchen

Inhaltsangabe zu „Andersen's Märchen“ von Hans Christian Andersen

This is a reproduction of a book published before 1923. This book may have occasional imperfections§such as missing or blurred pages, poor pictures, errant marks, etc. that were either part of the original artifact,§or were introduced by the scanning process. We believe this work is culturally important, and despite the imperfections,§have elected to bring it back into print as part of our continuing commitment to the preservation of printed works§worldwide. We appreciate your understanding of the imperfections in the preservation process, and hope you enjoy this valuable book.§br/br/§++++br/§The below data was compiled from various identification fields in the bibliographic record of this title. This data is provided as an additional tool in helping to ensure edition identification:§br/++++§br/br/ Andersen's Märchen; Heath's Modern Language Seriesbr/br/ Hans Christian Andersenbr/br/ Ovando Byron Superbr/br/ D. C. Heath & co., 1911br/br/ Fiction; Fairy Tales, Folklore & Mythology; Fairy tales; Fiction / Fairy Tales, Folklore & Mythology; Foreign Language Study / German (Quelle:'Flexibler Einband/22.11.2013')

Krakonos

QueenSize

Die kleine Hummel Bommel und die Liebe

Total niedliche Geschichte

Leylascrap

Phantastische Tierwesen und wo sie zu finden sind

Skyline-Of-Books

Willy Puchners Fabelhaftes Meer

sarah_elise

• Rezension zu "Andersen's Märchen" von Hans Chr. Andersen

Andersen's Märchen

ErleseneBuecher

14. August 2012 um 11:57

Blattläuse, Träume & eine Erbse 10 Märchen ausgewählt und illustriert von Lisbeth Zwerger: Ole Luköie Die Springer Däumelischen Das Feuerzeug Die kleinen Grünen Der unartige Knabe Des Kaisers neue Kleider Die Prinzessin auf der Erbse Die Nachtigall Das Mädchen mit den Schwefelhölzern Das Buch ist wirklich schön. Die Auswahl der Märchen ist wunderbar und die dazugehörigen Zeichnungen ganz toll. Viele der Märchen muss man einfach irgendwann mal gehört oder gelesen haben. Natürlich sind da die Klassiker wie "Die Prinzessin auf der Erbse" und "Des Kaisers neue Kleider", wobei ich die beiden früher immer fälschlicherweise den Gebrüder Grimm zugeordnet habe. In dem Buch sind aber auch etwas unbekanntere, zauberhafte Märchen wie "Ole Luköie", "Däumelieschen" oder "Die Nachtigall". Seltsam und wunderlich fand ich "Die kleinen Grünen" und "Das Feuerzeug". Abgeschlossen wird das Buch durch "Das Mädchen mit den Schwefelhölzern", welches wirklich das Herz berührt. Bewertung: 4 von 5 Punkten