Janet Edwards Earth Girl

Inhaltsangabe zu „Earth Girl“ von Janet Edwards

A sensational YA science fiction debut from an exciting new British author. Jarra is stuck on Earth while the rest of humanity portals around the universe. But can she prove to the norms that she¿s more than just an Earth Girl?§§2788. Only the handicapped live on Earth. While everyone else portals between worlds, 18-year-old Jarra is among the one in a thousand people born with an immune system that cannot survive on other planets. Sent to Earth at birth to save her life, she has been abandoned by her parents. She can¿t travel to other worlds, but she can watch their vids, and she knows all the jokes they make. She¿s an ¿ape¿, a ¿throwback¿, but this is one ape girl who won¿t give in.§§Jarra invents a fake background for herself ¿ as a normal child of Military parents - and joins a class of norms that is on Earth to excavate the ruins of the old cities. When an ancient skyscraper collapses, burying another research team, Jarra¿s role in their rescue puts her in the spotlight. No hiding at back of class now. To make life more complicated, she finds herself falling in love with one of her classmates ¿ a norm from another planet. Somehow, she has to keep the deception going. A freak solar storm strikes the atmosphere, and the class is ordered to portal off-world for safety ¿ no problem for a real child of military parents, but fatal for Jarra. The storm is so bad that the crews of the orbiting solar arrays have to escape to planet below: the first landing from space in 600 years. And one is on collision course with their shelter.

Ich bin mega begeistert. Toller SFI Roman mit einem Hauch Archäologie und sehr guter Story!

— Lilly_McLeod

Dieses Buch ist wie für mich geschrieben! Ferne Zukunft, der Aufbruch zu den Sternen und Archäologie!!! Ich liebe es!

— Tallianna

Stöbern in Fantasy

Rosen & Knochen

Düstere Story, aber unheimlich gefühlvoll und spannend. Eine schöne Mischung :)

HelenaRebecca

Lord of Shadows - Die dunklen Mächte

cecilyherondale9

Das Lied der Krähen

Endora1981

Die Blutkönigin

LilithSnow

In Between. Die Legende der Krähen (Band 2)

Eine tolle Geschichte - spannend, abenteuerlich und mit einem Hauch Liebe

Meine_Magische_Buchwelt

Die Hexe von Maine

tinstamp

• Buchverlosung zu "Die fünfte Welle" von Rick Yancey

Die fünfte Welle

Tamii1992

Hallo ihr Lieben! Es ist wieder einmal so weit! Der September ist da und mit ihm eine neue Verlosung! Dieses mal geht es um das Buch "Die 5. Welle" von Rick Yancey. Bei dem Buch handelt es sich um das Taschenbuch.Die 5. Wellevon Rick Yancey496 SeitenGoldmann VerlagTaschenbuchSci-FiSchreibt mir einfach, welches Buch euer Lieblings Sci-Fi war, oder noch ist und warum!Jeder Teilnehmer erhält eine Losnummer von mir. Die Losnummer ist gleichzeitig die Reihenfolge, wie sich die Teilnehmer angemeldet haben. Ihr habt Zeit bis zum 19.09.2016 um 23:59. Am 20.09.2016 werde ich jemanden aus meiner Familie eine Nummer ziehen lassen. Der Gewinner wird dann von mir kontaktiert.Hier alle Teilnahmebedingungen:- Ihr müsst mind. 18 Jahre alt sein, sonst brauche ich eine Teilnahmeerlaubnis eurer Eltern (eine einfache Nachricht reicht)- Versendet wird nur innerhalb der EU- Der Rechtsweg ist ausgeschlossen- Eine Gewinnauszahlung erfolgt nicht- Es wird keine Haftung bei Verlust der Zusendung übernommen- Die Adresse sowie weitere Infos werden nicht an Dritte weitergegeben und nach erfolgreicher Zusendung gelöscht.- Zusendung erfolgt per Post.Ich wünsche allen Teilnehmenden viel Glück und freue mich schon auf eure Antworten! :-)Alles Liebe,eure Tamii

• "Let's read in English"-Lesechallenge 2014

DieBuchkolumnistin