John Black A Dictionary of Economics

Inhaltsangabe zu „A Dictionary of Economics“ von John Black

A best-selling dictionary containing over 2,500 entries. Wide-ranging and authoritative, it covers all aspects of economics, including economic theory as well as applied micro and macroeconomics. An essential book for professional economists as well as students and teachers of economics, business, and finance. (Quelle:'Flexibler Einband/27.01.2009')

LYKKE

• Rezension zu "A Dictionary of Economics" von John Black

A Dictionary of Economics

Perlchen

10. August 2009 um 15:05

Ein Wörterbuch der Volkswirtschaftslehre. Es gibt Beschreibungen der englischen Begriffe und ist alphabetisch sortiert. Zwar ist der Stil hier - typisch Oxford - recht trocken, aber genau das will man ja erreichen beim Studium der VWL: Die Sprache der Geschäftswelt lernen - kurz, prägnant und dennoch deutlich. Sehr zu empfehlen für Studenten, die immer wieder Probleme haben mit Begriffen wie "Economies of Scale"...