John O'Farrell An Utterly Impartial History of Britain

Inhaltsangabe zu „An Utterly Impartial History of Britain“ von John O'Farrell

Examines how England's peculiar class system was established by some snobby French nobles whose posh descendents still have wine cellars and second homes in the Dordogne. This title explores the complex socio-economic reasons why Britain's kings were the first in Europe to be brought to heel. It is a journey through Britain' bizarre history.

— ralf_grabuschnig

Buchgespenst

Adele Spitzeder

rewareni

Planet Planlos

Klare Leseempfehlung für jeden einzelnen!

skiaddict7

Heilkraft von Obst und Gemüse

BookHook

• Unterhaltsam, lustig und trotzdem wertvoll

An Utterly Impartial History of Britain

ralf_grabuschnig

08. May 2017 um 18:28

Ein sehr unterhaltsamer, lustiger und dennoch auch wertvoller Blick auf zwei Jahrtausende britischer Geschichte. Das Buch ist zwar fast 600 Seiten lang, doch es lohnt sich. Am Ende fühlt man sich doch, als hätte man einiges gelernt und es kam nicht nur einmal vor, dass ich beim Lesen laut auflachen musste.