Jon McGregor If Nobody Speaks of Remarkable Things

Inhaltsangabe zu „If Nobody Speaks of Remarkable Things“ von Jon McGregor

On a street in a town in the North of England, perfectly ordinary people are doing normal things - children play cricket, windows are painted, a couple argues, students pack up their belongings, and nameless people pass each other, interweaving yet never connecting. But a terrible event shatters the quiet of the summer evening and no one who witnesses it will ever be the same again. (Quelle:'Flexibler Einband')
  • Rezension zu "If Nobody Speaks of Remarkable Things" von Jon McGregor

If Nobody Speaks of Remarkable Things

Manuela

10. December 2007 um 14:37

Jon McGregor erzählt die Geschehnisse der Bewohner einer Straße - wie sie ihrem normalen, tagtäglichen Leben nachgehen, in das stets ihre Vergangenheit, ihre Zukunftsträume und ihre Gefühle mit einfließen. McGregor komponiert eine Ode an das Leben und plädiert für das Wertschätzen jedes noch so unbedeutend scheinenden Moments. Er erzählt, wie unscheinbare Dinge durch unsere eigene Wahrnehmung besonders werden, und wie nur wir den Geschehnissen Bedeutung geben können. Ein etwas anderer Roman, geschrieben in gewöhnungsbedürftiger Sprache, gefüllt von den kleinen Momenten im Leben.