When Will There Be Good News?

von Kate Atkinson
When Will There Be Good News?

Inhaltsangabe zu "When Will There Be Good News?"

On a hot summer day, Joanna Mason's family slowly wanders home along a country lane. A moment later, Joanna's life is changed forever...§On a dark night thirty years later, ex-detective Jackson Brodie finds himself on a train that is both crowded and late. Lost in his thoughts, he suddenly hears a shocking sound...§At the end of a long day, 16-year-old Reggie is looking forward to watching a little TV. Then a terrifying noise shatters her peaceful evening. Luckily, Reggie makes it a point to be prepared for an emergency...§These three lives come together in unexpected and deeply thrilling ways in the latest novel from Kate Atkinson, the critically acclaimed author who Harlan Coben calls "an absolute must-read."

Sprache:Englisch
Verlag:Little Brown & Co
Erscheinungsdatum:11.01.2010

Ellen-Dunnes avatar
    Ellen-Dunnevor 6 Jahren
    Rezension zu "When Will There be Good News?" von Kate Atkinson

Charaktere, Geschichte, Schreibstil - Kate Atkinson ist inzwischen eine meiner Lieblingsautorinnen, ich kann kaum genug von ihr kriegen.
    Der dritte "Fall" des schottisch-irischen, ehemaligen Soldaten/Polizisten/Privatdetektivs Jackson Brody ist sehr spannend konstruiert, doch vor allem faszinieren mich die Charaktere, die so scheinbar mühelos und in ein paar Sätzen zum Leben erwachen.
    Ich bin eigentlich kein Detektiv- bzw. Krimiserienleser, doch diese hier sind anders. Unbedingt empfehlenswert! Als Einstieg ist aber "Die vierte Schwester" empfehlenswert, auch wenn man die Fälle nicht unbedingt in strenger Reihenfolge lesen muss.

Frau_Lichterlohs avatar
    Frau_Lichterlohvor 2 Jahren