Linda Kage BY Kage, Linda ( Author ) [ LOVING LIES ] Sep-2014 [ Paperback ]

Inhaltsangabe zu „BY Kage, Linda ( Author ) [ LOVING LIES ] Sep-2014 [ Paperback ]“ von Linda Kage

• New Adult oder doch eher Young Adult

BY Kage, Linda ( Author ) [ LOVING LIES ] Sep-2014 [ Paperback ]
    Laralarry

Laralarry

02. March 2016 um 17:07

Inhalt: Tess Simpson absolutely cannot handle seeing anyone suffer. When she volunteers to work as a candy striper after the Granton University school shooting, she is only supposed to coax the amnesiac in room 312 to eat his supper. Yeah right. After learning no one’s come to visit him since he woke from a coma and can’t remember who he is, Tess needs to make him feel loved, ASAP. Telling him she’s his girlfriend isn’t part of her plan, but that’s exactly what blurts from her mouth. Except one little lie made from the purest of intensions can still rattle the hardest of hearts. Rezension: Ein weiterer Roman aus dem Genre New Adult, auch wenn es mehr nach YA klingt und ein richtiger Glücksgriff. Die Story nimmt einige unerwartete Wendungen, womit die Spannung konstant bleibt und auch die Figuren sind authentisch, wenn auch klischeehaft. Die Story passt jedoch mehr in das Genre YA als NA, Selbstmord, Schießereien, eine etwas unreife Protagonistin. Für mich hat das Konzept jedoch funktioniert. Ich kann kaum negatives über diesen Roman sagen, denn er war gut und auch die Klischees haben mich nicht gestört. Dennoch wäre es interessant gewesen, das Thema Amnesie mehr hervorzuheben und meine Enttäuschung war demnach groß, als ich erfahren habe, dass Jonah seinen Gedächtnisverlust nur vorgespielt hatte.