M. N. Patten Information Sources in Metallic Materials

Inhaltsangabe zu „Information Sources in Metallic Materials“ von M. N. Patten

Frontmatter -- Series Editors′ Foreword -- Preface -- Contributors -- Contents -- Part I. Materials -- Chapter One. General sources in metallurgy / Harris, S. / Lawrance, P. R. / Patten, M. N. -- Chapter Two. Extraction Metallurgy / Harris, S. -- Chapter Three. Iron and Steel / Lawrance, P. R. -- Chapter Four. Stainless steels / Tupholme, Susan -- Chapter Five. Aluminium / Keevil, D. -- Chapter Six. Copper and copper alloys / Callcut, V. A. -- Chapter Seven. Lead / Conway, M. J. -- Chapter Eight. Tin and tinplate / Davies, Roger L. -- Chapter Nine. Zinc / Conway, M. J. -- Chapter Ten. Other metals and some related materials / Patten, M. N. -- Part II. Applications -- Chapter Eleven. Powder metallurgy / Coleman, D. S. -- Chapter Twelve. Ceramics / Murfin, D. -- Chapter Thirteen. Corrosion, corrosion-resistance and protection / Gabe, D. R. -- Chapter Fourteen. Design / Flint, R. F. -- Chapter Fifteen. Welding, brazing and soldering / Dumper, Linda / Loader, John -- Chapter Sixteen. Materials for the aerospace industry / Thomas, D. K. -- Chapter Seventeen. Metals in construction / Hicks, B. A. -- Chapter Eighteen. Materials for the packaging industry / Hubbard, C. B. -- Appendix I. Abbreviations of Organizations -- Appendix II. List of addresses -- Index

Meine besten Rezepte für Slow Cooker und Schongarer

Für mich eine Überraschung: so abwechslungsreich und praktisch

fantafee

Mut ist ... Kaffeetrinken mit der Angst

goldenefliege

Love your body und schließe Frieden mit dir selbst!

Einfach zu lesen, tolle Zitate, aber dennoch zu einfach und nichts besonderes.

Claudran

Herr Bien und seine Feinde

Informativ, der Autor hat ein enormes Wissen über Bienen und deren Gefährdung.

Fuck Beauty!

aga2010