Mohamed Choukri For Bread Alone

Inhaltsangabe zu „For Bread Alone“ von Mohamed Choukri

Driven by famine from their home in the Rif, Mohamed's family walks to Tangiers in search of a better life. But things are no better there. Eight of his siblings die of malnutrition and neglect, and one is killed by his father in a fit of rage. This is a memoir of a young Moroccan boy's coming of age in a time of extreme poverty and degradation.

Shimona

Federleicht - Die kreative Schreibwerkstatt

sehr kompakt für Anfänger und Fortgeschrittene geeignet

Engel1974

Die Stadt des Affengottes

Ein interessantes Thema, leider mit vielen historischen Längen…

Bücherfüllhorn-Blog