Paul Duncan Charlie Chaplin

Inhaltsangabe zu „Charlie Chaplin“ von Paul Duncan

Part of the "Hollywood Icons" series that feature the most famous movie icons in the history of cinema, this 192-page photobook is a visual biography of Charlie Chaplin. It includes 150 portraits, colorful posters and lobby cards, rare film stills, a chronology, a filmography, and a bibliography.

Das geflügelte Nilpferd

• Rezension zu "Chaplin" von David Robinson

Charlie Chaplin

dragazul

22. March 2010 um 08:44

Eine fesselnde Biografie, die einen die unglaublichen Lebnesumstände miterleben lässt unter denen Chaplin aufwuchs und dabei zu einer Ikone des Kinos wurde.

• Rezension zu "Chaplin" von David Robinson

Charlie Chaplin

Nyx

26. May 2007 um 15:25

Für Chaplin-Fans eine Pflichtlektüre, ansonsten zu empfehlen. Eine sehr gute Biographie mit vielen Details, die aber in verdaulicher Form dargeboten werden. Gut.