Eldens aska

Cover des Buches Eldens aska (ISBN: 9789174632361)

Inhaltsangabe zu "Eldens aska"

Eldens askaDikter som innehåller. Dikter som talar. Dikter som ÄR KÄRLEK OCH HAT. De är en del av Stina Nilssons liv.Recension från Tidningen Kulturen:Det är alltså frågan om vad diktjaget, gör, tycker förmår och råkar ut för.Inget är gömt i några dunkla manövrer eller ordkapuschonger. Men här och varfinns mera vilt famlande och också mera genererande undermeningar.Det kan gå från det storslagna till det mikrolilla, från det abstrakta tilldet konkreta. En del är ren referens. Jag vill gärna ger denna: I mitt liv sjunger kråkornaI mitt liv skaver detJag gör mig av med mina skorJag gör mig av medljudet av lätenDå först då kansolen glänsa av guldregnet bli härligt blöttjorden bli fri Och recension från Monsterumbloggen: & det djupt allvarliga framträder mer och mer ur de enkla dikterna. Det är dom som berör mig mest.När hon fångar det mörkaste med sådan lätthet.Det måste vara Stina Nilssons superkraft inom det poetiska.

Sprache:Schwedisch
Verlag:Books on Demand