Social Life Cycle Assessment

Social Life Cycle Assessment

Inhaltsangabe zu "Social Life Cycle Assessment"

This book details the primary concepts of Social Life Cycle Assessment (S-LCA), integration of social aspects in product life cycles, quantification of social impacts in S-LCA, impact categorization in S-LCA, methodological aspects of S-LCA, and detailed case studies. As the societal implications of producing a product are coming to take on a new importance, the concept of Social Life Cycle Assessment has recently been developed and is becoming increasingly prominent. However, S-LCA is still in its infancy and its impact categories for many industrial segments are still under development.

Sprache:Englisch
Verlag:Springer Singapore