Velma Wallis Two Old Women

Inhaltsangabe zu „Two Old Women“ von Velma Wallis

Based on an Athabascan Indian legend passed along for many generations from mothers to daughters of the upper Yukon River area in Alaska, this is the suspenseful, shocking, ultimately inspirational tale of two old women abandoned by their tribe during a brutal winter famine.§Though these two women have been known to complain more than contribute, they now must either survive on their own or die trying. In simple but vivid detail, Velma Wallis depicts a landscape and way of life that are at once merciless and starkly beautiful. In her old women, she has created two heroines of steely determination whose story of betrayal, friendship, community, and forgiveness will carve out a permanent place in readers imaginations.§Still an extremely popular book, this ten-year anniversary edition celebrates Ms. Wallis mini-classic.

Libellenschwestern

Ein wundervolles Buch. Fesselnd, erschütternd, spannend.

MimisLandbuecherei

Wie die Stille unter Wasser

Wunderschön

Sapunce

Tyll

Stiesel

So enden wir

"The internet is for porn."

Raine

Call Me by Your Name Ruf mich bei deinem Namen

Wirklich schöne Sprache, aber auch einige sehr seltsame Szenen in meinen Augen.

Somaya

Eine bessere Zeit

Sprachlich hervorragend, dafür inhaltlich bisweilen etwas blass

Dajobama